Åttabenssambo

2012-01-05 at 11:23:57
Både jag och Erik har lite ledigt nu, tre dagar från och med idag. Hm, undrar just vad vi ska hitta på. Jag inledde med en lång sovmorgon för att ta ikapp svunnen sömn. Erik inleder med en desto längre sådan. Himlen är klarblå och väderrapportören uppger 20 grader men jag är skeptisk, närmare 17 skulle jag kunna gå med på. Känner att en lite promenad är aktuellt.

Imorse fann jag en nyinflyttad sambo. En kanske oönskad sådan. Han har åtta ben och är lite lurvig, rätt stor till kroppen och rör sig inte så mycket. Inte alls skulle jag vilka påstå. Jag har petat på honom och ingen respons gavs. Egen tolkning på det. Så här ser han ut:


Märkligt med tanke på att man lärt sig att om man har spindlar är det bra, för då är det tort och finns inga fuktskador. Just nu finns det inget fuktigare ställe än Malta, det kan jag säga. Vi vaknar med kondensdroppar på fönstren och det blir rök när vi andas. Kanske därför han dog också, vår bananlådeimporterade åttabenssambo.

Kommentarer
Postat av: Einar

Nice little one you have there. I have some bad news for you. The spider is not dead. This is just his skin, as he has changed his ham. They tend to do this as they get bigger. In other words, the bad guy is still at large, roaming the apartment for his tasty pray.

2012-01-06 @ 04:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0