Hoppsan Kerstin

2012-02-03 at 16:00:32


Man skulle kunna tro att Tomas lunchtallrik påvisar en ny trend: GI aka normalportion (normal och normail, 3 burgare).

Men låt er inte luras, detta var hans efterrätt.
Givetvis fick han först i sig en halv form tacopaj av storleken större.
Jag blir mätt bara att titta på honom när han äter, så i slutändan kan man väl säga att han äter för två.

Jag har under eftermiddagen här suttit och rullat tummarna, i senare skede även målat tummarna. Åhjo, i en oväntad kulör dessutom: chockartad blå! Håll i relingen. Nu måste jag vara snabb att städa undan efter mig, röja alla spår efter lacker och färger. På hemmaplan är det lillasyster som spårar, men här nere finns det en sambo som är fantastiskt nyfiken på hansväskor, smink och nu senast: nagellack. Lämna inget framme, visa inga spår, göm dina burkar och ta aldrig upp samtalsämnet. Att en gång funnit sambon i orangea naglar är en gång för mycket. Att därefter få höra att det var mitt fel var ytterst oväntat. Men nu vet jag, lämna inget framme, det blir för frestande... En kopp chai-te till det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0