Hej vind.

2012-02-06 at 20:45:29
Hej vind, vad gör du bakom hörnet?
Hej vind, jag vill leka med dig,
kan du inte stanna hos mig?
Jag har en vän, du känner den,
han blåser omkring kallas vinden.
Nyss var han där, nu är han här,
han leker med bladen i linden
Hej vind, vad gör du bakom hörnet?
Hej vind, jag vill leka med dig,
kan du inte stanna hos mig?
Hej vind, vad gör du bakom hörnet?

Hej vind, jag vill leka med dig,

kan du inte stanna hos mig?


Jag har en vän, du känner den,

han blåser omkring kallas vinden.

Nyss var han där, nu är han här,

han leker med bladen i linden.


Hej vind, vad gör du bakom hörnet?

Hej vind, jag vill leka med dig,

kan du inte stanna hos mig?




Vi väntar tydligen snö i dagarna, vädergudarna brukar ha fel här nere men vi är förberedda. Det är endast våra hus som inte är särskilt förberedda. Vi håller oss i varandra och hoppas att vindarna vänder. Fyra nattpass kvar, det har hittills gått jättebra och det är endast gliningarna i rutor och väggar som stör sömnen lite. Det låter precis som när Emil skjutsar Afred till Mariannelund ni vet, det susar i stenen. Och är svinkallt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, hej vind!? Bästa låten man fick sjunga i skolan!! Nu kommer jag förmodligen ha den hjärnan resten av veckan :p hoppas allt är bra, de verkar ju så :D puss påre!

2012-02-06 @ 22:23:02
Postat av: Sarah

Haha, jag har också den på huvudet. Förbenat! Vi får tacka Bodil och Elisabeth för den, liksaså för "Glass glass glass, i stora lass lass lass, ja jag är galen i glass!" ;) Puss&Kram

2012-02-07 @ 05:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0