Lill-lördag och ledig

2012-08-29 at 18:53:23
Jag är både lycklig och välmående just nu. Mycket spännande ligger framför oss och hösten kommer att bli hur bra som helst! Att jag idag är ledig bidrar nog något till lyckoruset. För man blir faktiskt jäkligt glad av att fika i lugn och ro, inga måsten och inga bekymmer. Precis som det ska vara. Hade igår en plan om att jag skulle träna, men nej, fan vad skönt att ta en fet bulle, hålla käft och bara må bra. Det är viktigt att man får lite av båda, och jag föredrar det ena alternativet mer just nu. Lägenhetsdjungeln har växt upp till ett buskage igen och vi vet inte vart vi ska börja snåra, jag har idag sett tre lägenheter och jag misstänker att det blir bra många fler innan det är färdigt. Förra året strulade vi runt mellan 25 stycken innan vi fann denna nuvarande pärla. Månne vi alla finna lösningar.
 
 
Pappa och lillebror har begett sig till Kebnekaise för att bestiga toppen i veckan. Vilket äventyr och vilken grej! Tydligen har bror vart sjuk i två veckor men hans sjumilakliv lär ju döda vilken backe som helst, och att pappas vilja bestiger det mesta visste vi sedan innan. Ska bli kul att höra hur det gått, jag hejar på!
 
Mammas antika (jo, rätt ordval mamma) shorts har återigen dammats av och sitter numera som ett smäck! Håll hårt i galgarna nästa gång jag är hem, man vet aldrig vad som försvinner.
 
 
Slutligen en allmänbildande fråga: Alla fyra mynt nedan tillhör den europeiska valutan Euro. De fyra mynten är alla från olika länder, ett är maltesisk och jag undrar vilket och varför? Det är fusk att svara om du har tittat på Instagram.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha,ha! Du får gärna ha mina gamla kläder. Dom där är 20 år gamla. Myntet längst ner till hö? Pga vaddå?

2012-08-30 @ 09:25:11
Postat av: Sarah

Det är faktiskt myntet nere till vänster. Det är det enda myntet som har Malta med på kartan. Helt sant!

2012-08-30 @ 16:15:56
URL: http://sarahhoof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0