Goddag yxskaft

2012-08-17 at 14:13:00
Det har vart en hektisk fredagsmorgon idag, näst intill kaotisk och jag kommer att återkomma om varför i ett senare inlägg. Vi är två självutnämnda galenpannor i kollektivet. Jag och Fredrik. Det första inlägget tillägnas mig.
 
I förmiddags begav jag mig ut på stan för att inhandla nytt smink, allt jag har är antingen gammalt eller slut helt enkelt. Jag har aldrig vart den med ett sminkförråd, finns det så finns det i necessären, helt enkelt. Iväg begav jag mig för att finna en rouge och en svart skugga för sotning. Kan va bra att ha. Rouge har jag inte haft sedan Tomas en dag sa "Sarah, blir inte sur, men..." Lätt hänt att saker går sönder här hemma? Vad han gjorde bland mitt smink är oklart. In på FRANKS och smink i oändlighet. Brun, guld, glimmer, matt, märke efter märke och hundratals skuggor. Efter att en kvinna skuggat mig i för många minuter får jag till slut hjälp. "Eh, bronzing pouder please. And eye shadow in black". Mella. En bögig bög hjälpte mig och att en man vet mer om smink än mig säger inte så mycket. Påpudrad blev jag på plats och schmack vad fint det blev. "How much for this one?" "This one is 75". Shit vad sjukt! Det är ju hur billigt som helst, vi tar två! En guldig rouge och en ask med "lysande puderkulor", plus den svarta skuggan såklart. Tanken slår mig, hur kan det vara så mycket billigare här än i Sverige?
 
Inte förens jag drog kortet vid kassan kom jag på min egen yvighet. MEN SARAH!
Vi talar EURO! EN ask, 75 euro. FLERA askar. Fortfarande EURO.
 
Åh heliga Margareta, hur ska jag någonsin ta mig ur det här? Hur kan jag, som så många gånger anser mig själv smart, vara så dum? Vägrade backa bakåt, svalde ångern och fullföljde betalningen. Ringde Tomas och skämdes. Vad ska mamma säga? Smink för alldeles för mycket. Tomas skrattar högt. Och länge.
 
Måste såhär i efterhand medge att jag tycker det är lite fancy med rouge i sammetspåse och en silverask med kulor. Det är inte varje dag man lurar sig själv till succé.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du Sarah Klara! Vad ska man säga. x5 också!!! Blev väldans snyggt hoppas jag! Vad är det för fel med Nivea?

Svar: Ja jag hoppas att jag blir otroligt vacker nu. Fick med två parfymtester på köpet. Bara det är ju värt en del... Här ska det sminkas fint!
SarahHoof

2012-08-17 @ 14:25:10
Postat av: Marjon

Hahahaha! Pengar är inget problem, bara en möjlighet. ;D

Svar: Haha, tack för att du hjälper mig genom denna ångestfyllda tid Maria ;)
SarahHoof

2012-08-20 @ 12:54:50
Postat av: Maria

Haha, vad skön du är! :)

2012-08-22 @ 14:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0