Mammas födelsedag!

2011-11-03 at 21:02:03
Idag fyller mamma år, stort grattis!! Jag fick under skypesamtalet se hela familjen OCH mormor och morfar samtidigt. Det var inte igår :) En udda känsla att kunna vara med men ändå inte.
Jag lovade att jag skulle lägga ut bilder på både fram- och baksida på henne, eftersom att hon tjatade så mycket får jag väl leverera då...

Pappa tjuvar lite fame time, han har bra koll på vilken vinkel han gör sig bäst på bild med...

Igår åkte Maria hem, fina Maria. Trots att det var tråkigt väder, vi jobbade under dagarna, inte hann ses mer än tre kvällar, gick hon runt och var strålande glad ändå! Tack för att du sprider sån otrolig glädje Maria, det har vart väldigt givande att ha dig här nere. Kom tillbaka!


Jag och Erik jobbar på i vanlig ordning och har just påbörjat träningsmoment 2, som vanligtvis påbörjas efter tre jobbveckor efter träningsmoment 1. "Vanligtvis". Vi har jobbar i tre dagar momenten emellan och känner oss inte jätteredo men väl så motiverade! Vi har mycket under kepsen och det tror jag att de andra snappat upp. Just det, sa jag att träningsmoment 2 vanligtvis genomförs på 3 veckor? Vi ska göra det på 1.5! Heja brain freeze.

Under en av våra dagsprommenad på 30+30 min slog vi våra kloka kepsar ihop för att stimulera den vanligtvis lååånga prommenaden. Numer lägger vi nästan bort fokus från vägarbetare, felparkerade bilar, soppåsar och tjocka hundar. Vi har börjat att stirra oss blinda på nummerplåtar! Detta är något jag gjort länge och be aware, ett inlägg med enbart bilar kommer att printas ut på bloggen. Jag har fått en fetisch för maltesernas fetisch för bilar. Nu blir det genast väldigt rörigt att hänga med men jag ska försöka att förklara.

- på denna ö bor 400 000 människor
- på denna ö finns 300 000 bilar
- medellivslängden är 80 år
- körkort tas när man är 18 år
-> 78% av befolkningen FÅR köra bil
- 50% antas köra bil
-> 200 000 människor kör bil
= på denna ö finns 1.5 bilar PER PERSON 
- detta gör Malta till världens 5e biltätaste land!

Utöver denna fetisch för att ha MÅNGA bilar, älskar de sina bilar över allt annat och som tidigare nämts tar de dem gärna för ärenden längre bort än 100m. De gillar även att spexa till det med alla registreringsnummer. Eftersom att det "bara" finns 300 000 bilar på ön, finns det rätt stor valmöjlighet till självvalda regnummer. Det är där som min fetisch kommer in i bilden och jag fotar mer än gärna alla olika skyltar som passerar min väg.
Mer om detta projekt i framtida inlägg.

Nåväl, det jag och erik bollade keps om var att börja räkna nummer, börja på 001, 002, 003 osv. Efter en dag (60 min prommenad) var vi uppe i 008! Reglerna är lätta, nummerplåtarna ska tas i ordning och både jag och Erik måste se bilen i fråga.
Fortsättning följer...

Nu ska jag tillreda mig en middagsbit innan Tomas kommer hem från träning igen. Mats och Isabell är nere och hälsar på tillsammans med brödernas moster med man, så Erik är med dem ikväll och imorn ska hela ligan se Tomas kicka boll. Det är himla roligt med besök och föräldrarna Lindberg var riktigt efterlängtade från oss alla!

Tack för ikväll!





Kommentarer
Postat av: Maria Mutola

:-D



Ni har inspirerat mig till att promenera här hemma. Tyckte det var väldigt mysigt att gå runt på Malta så har lämnat cykeln hemma flera gånger nu och tagit mig fram till fots istället. Hoppas dock jag inte fastnar i nummerplåtsjakten. Tror jag kom till 40 nåt förra gången. ;-)



Puss å kram!

2011-11-04 @ 19:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0