Sju sorters blommor

2011-06-25 at 11:00:01

Midsommar på Malta, ett stycke i kapitel tre som kan konstateras avklarat.
På Malta bor fler svenskar än vad det gör i många svenska metropoler, tex Alfta. Under midsommar erövras ön av de långa blonda som stolt spatserar gatorna och betraktar dem som sina. Man får sjunga nationalsången öppet (1-0 i landskamp, fördel Malta) och man kan dricka sin snaps aka likörshot utan att få sned blick när man därpå drar en knäböj till tonerna av "är lustiga att se". Man kan dessutom få sig en importerad sillbit med gräddfil till, att förtära till solnedgången med tillhörande färgspel. Det är midsommar på Malta det.


Jag hade under dagen ett egetinitierat uppdrag -blomsterplockning. Klart man vill ha en blomkrans på midsommar! Tomas vägrade. Jag hörde mig dock för hos ön lokalinvånare

1) Finns det i huvudtaget blommor någonstans på ön?
2) Om ja, får man som icke bättre vetande svensk plocka dem?
3) Om nej, vad är maxstraffet av tidigare nämna förteelse?
Svaret blev som väntat
1) "Hm, det kan finnas i människors planterade bakgårdar om du har tur." Avdelning: kaktus.
2) "Man får inte plocka blommor på Malta". Nej, det finns inga.
3) "Spring!!"

Tack för kaffet. Uppdraget blev överfört till bäste man, Tomas fick i uppdrag att palla en blomma. Inte en bukett allså, en blomma. Tack älskling!

Sju sorters blommor, snedhagar, vi ses i sverige.










Kommentarer
Postat av: Maria

trötta dagar = sarahs blogg = maria glad!

ps. luggen är älskad.

2011-07-01 @ 14:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0