Malta!

2011-06-20 at 10:43:31

Sverige-Malta-Sverige-Malta!
Jag är tillbaka och har inte för avsikt att stanna en kort period denna gång. Jag kommer hem den 19e Juli till att börja med. Blir en bra sommar.

I fredags var vi på sagobröllop, maltesiskt sådant. För att jämföra med ett svenskt bröllop så kan vi börja med den enkla slutsaten: Stor skillnad. 80% av ceremonin tillägnades regler, lagar, rätt och skyldighet, innebörden i ett giftemål osv. En liten romantikdödare för en svensk åskådare men för en katolik smörjande lovord. Stor skillnad. Men ändå ett sagobröllop såklart. Det var helt fantastiskt vackert och Tomas arbetskollega och nära vän Duncan fick ringen på fel hand av den nyblivna hustrun Samatha, lätt att göra fel i en stressad situation.
För övrigt kan jag garantera att jag och Tomas tillsammans var 1.5 m längre än övriga gästpars snittlängd.

Fler bilder över hur giftemålsplatsen ser ut finns på http://www.flickr.com/photos/excelsiormalta/ -helt magisk terrass med vigsel mot solnedgången. Inspiration... 

I övrigt har helgen erbjudit sol, bad, god mat och trevligt sällskap. Tomas föräldrar är nere och vi har vart ute på endel utflykter och sett mycket nytt på denna till synes lilla ö. Krigslystna ryssbarn har iakttagits, saltvatten har svalts, den maltesiska myggan har fått pannan intryckt och den helstekta britt-grisen har skrattats åt.







Kommentarer
Postat av: Lina

Åhh, vilka härliga sommarbilder!

Hoppas du har det bra och att vi ses snart!!

Puss o kram från storasyster

2011-06-20 @ 11:23:21
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Cissi

Tänk att dessa bilder bara får mig att längta ner ännu mer. Vilket sagolikt vackert par vi kommer att få bo med och vilket underbart land vi ska utforska! Vilka minnen som kommer skapas! Vi börjar nedräkningen..

2011-06-20 @ 17:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0